-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30530 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

چرا نميتوان خداوند را ديد؟ جايگاه اصلي خداوند كجا است؟

اگر مراد از ديدن، با چشم باشد، در ديد ابتدا ميبايست از جسمي امواج الكترو مانيتيك ساطع گردد، و اين امواج در شبكيه چشم تأثير بگذارد، سپس توسط تارهاي عصبي به مغز منتقل شود و بعد از آن در ذهن آن شيء منعكس گردد.

با توجه به فرايند ديدن، نتيجه ميگيريم كه در امور جسماني و ماديات منحصر است و در امور فراماده مانند خدا راهي ندارد.

عقل ميگويد: خداوند از صفات جسماني منزه است، چون كه لازمه جسم بودن، مكان و زمان داشتن و تركيب و احتياج است و شيء محتاج نميتواند خدا باشد. قرآن ميگويد: خداوند غني و بي نياز است و خداي بي نياز نميتواند جسم باشد؛ زيرا جسم، هم نياز به اجزاي تشكيل دهنده دارد و هم زمان و مكان و هم علتي كه آن را به وجود آورد. بدين جهت خدا را چشم نميتواند مشاهده كند (لا تدركه الابصار).

اگر مراد از ديدن، با چشم دل باشد، خدا را به دل ميتوان مشاهده كرد.

از حضرت علي(ع) پرسيدند: آيا خدايت را ديدهاي، فرمود: چگونه خدايي را كه نبينم بپرستم. البته چشم او را نمييابد، اما دل به حقيقت ايمان او را در مييابد و مشاهده ميكند.

پاسخ و جستجو از جايگاه اصلي خدا: خدا را در مكان فيزيكي و مادي نبايد جستجو كرد، زيرا مكاني خاص ندارد؛ همان گونه كه گفتيم چون وجود او در مكاني خاص و محدود، به معناي نفي وجود او از مكانهاي ديگر است، در حالي كه خداوند همه جا حضور دارد. هر جا كه رنگ و بوي هستي و وجود، نور و روشنايي، پاكي و صداقت، عشق پاك و محبت و زيبايي و... باشد، خداوند آن جا هست.

در برخي روايات آمد كه خدا را بايد در دلهاي پاك جستجو كرد. بعضي گفتهاند كه بايد درون خود جستجو كرد.

سالها دلطلب جام جم از ما ميكرد.

آنچه خود داشت، زبيگانه تمنّا ميكرد.

اگر به درون خود نگاه كنيم، عشق به زيبايي، گرايش به حقيقت و كمال مطلق و فقر و نياز وجودي خود را بنگريم، خداوند را ميتوانيم درون خود ببينيم.

سالها دل طلب يار و يار در دل بوده است

حاصل تحصيل ما تحصيل حاصل بوده است

در برخي روايات آمده كه دلِ مؤمن، عرش خداوند است.

خلاصه آن كه خداوند را در همه جا ميتوان ديد. اگر انسان با دل پاك و با توجه به هر چيز نگاه كند، خدا را ميتواند در آن مشاهده كند، يعني علم و حكمت و قدرت و زيبايي را ميبيند و اينها همه نشان او است.

اميرمؤمنان(ع) فرمود: هيچ چيزي را نديدم مگر آن كه خدا را قبل از آن و بعد از آن و با آن ديدم.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.